دانلود مقالات همه رشته ها

یک شنبه 13 بهمن 1393
ن : علیرضا

طرفداران افتر اسکی بخوانید

طرفداران افتر اسکی بخوانند: 

برترینها -این هم یك پیشنهاد برای طرفداران پوتین‌های اسكیمویی! آگ‌ها فارغ از همه اتفاق‌های تازه در دنیای نیم‌بوت‌ها همچنان در مسیر خاص خودش قدم برمی‌دارد و این روزها همچنان‌ تر و تازه و محبوب ‌ هستند. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- در سالی كه عینك‌های آفتابی گربه‌ای رایج شده‌اند، این عینك انتخاب زیبایی است. ویژگی طرحدار و رنگدار بودن این عینك‌ها نمی‌توان نادیده گرفت. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- بافت این بالاپوش دانه درشت، شل و یقه آن رهاست. این بافت، كلاه‌دار و مناسب دخترهای جوان با تیپ‌های كاملا اسپرت است. این بافت با شلوارهای كتان، جین و... هماهنگی دارد.

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- این دستبند تركیبی است از انواع سنگ‌های رنگی و شاد، بدون شك شما هم با ما هم عقیده‌اید كه این دستبند یك مدل كاملا اسپرت و فانتزی است. این مدل به خانم‌هایی كه اكسسوری دوست دارند، توصیه می‌شود چون این سنگ‌های رنگی در دستان شما می‌درخشند. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- این شال با لباس‌های مشكی و سفید هماهنگ است و با لباس‌هایی هم كه جنس پارچه آنها شبیه كنف و گونی است بسیار زیبا می‌شود. این شال هم اسپرت است و هم می‌تواند با لباس‌های رسمی هماهنگ شود و به لباس‌های شما جلوه تازه‌ای می‌دهد. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


-اول از همه بگوییم وقتی پاییز و زمستان از راه می رسد باید قید شلوارهای پارچه ای را بزنید و سراغ شلوارهای جین با رنگ های تیره تر بروید این شلوار جین فیت کات از آن مدل های خاصی است که طرفداران خاص خود را دارد و مناسب خانم هایی است که به دنبال شیک پوشی هستند.

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند

- در میان زیورآلات‌تان به یك جفت گوشواره اسپرت هم فكر كنید. اگر به طرح‌های سنتی و به‌خصوص رنگ آبی فیروزه‌ای علاقه دارید، می‌توانید به انتخاب این گوشواره‌ها فكر كنید. این گوشواره به شما اجازه می‌دهد برای تركیب آن با گردنبند یا حتی انگشترهای آبی حساب كنید. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- اولین ویژگی نیم‌بوت‌های جدید امسال لژ آنهاست كه از آنها نمونه‌ای متفاوت و جدید می‌سازد. لژ ظریف این كفش‌ها باعث شده این مدل در عین حال كه به‌روز است كاملا راحت و كاربردی باشد و مناسب برای استفاده روزمره. 


نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- این پالتو یك پالتوی كلاسیك است كه در ‌مهمانی‌های رسمی می‌توانید از آن استفاده كنید. طراحی بسیار زیبای این پالتو، ظاهرتان را شیك می‌كند. انتهای این پالتوی خوشرنگ چین ظریفی دارد و می‌توانید در روزهای زیبای پاییزی كه هوا بارانی است، استفاده كنید. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- یك نمونه از كیف‌هایی كه امسال در مجموعه طراحان دیده می‌شود، كیف‌های بزرگ هستند با دسته‌های كوتاه. این كیف‌ها، امسال محبوبیت زیادی دارند؛ البته این مدل همیشه محبوب بوده و همچنان پرطرفدار است. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- چشمگیرترین ویژگی مدل‌های پاییز و زمستان در میان طراحان مختلف، استفاده از بافت‌های آزاد و گشاد است كه بازار پررونقی پیدا كرده‌اند. ویژگی این بلوزها، مناسب بودن آن برای تمام افراد، چه چاق و چه لاغر است كه انتخاب هوشمندانه‌ای برای دورهمی‌های دوستانه در پاییز هستند. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند


- این كت چرم با زیپ بغل و بندی كه در پایین بسته می‌شود، از آن مدل‌های متفاوت و خاصی است كه طرفداران خاص خود را دارد و مناسب خانم‌هایی است كه به‌دنبال شیك‌پوشی هستند. این كت زیبا در قسمت كمر تنگ می‌شود و مدل اسلیم فیت دارد. 

نگاهی به دلبرانه‌های زمستانی كه درخشش شما را تضمین می‌كند

 

 
 


:: موضوعات مرتبط: جالبیجات ، سرگرمی ، اوقات فراغت، ،
:: برچسب‌ها: طرفداران افتر اسکی , پوتین‌های اسكیمویی , عینك‌های آفتابی , بافت، كلاه‌دار , پوتین , لباس , لباس زمستانی,


یک شنبه 12 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود مقاله معاهده تركمانچاي

مقاله معاهده تركمانچاي

قیمت:30000ریال

 

موضوع  :

معاهده تركمانچاي

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

هو الله

 ديباچه عهدنامه ايران و روس

الحمدالله الوافي و الكافي بعد از انعقاد عهدنامه مباركه گلستان و مبادلات و معاملات دوستانه دولتين عليتين و ظهور آداب كمال مهرباني و يكجهتي حضرتين بهيٌتين به مقتضاي حركات آسماني برخي تجاوزات ناگهاني از جانب سر حد داران طرفين به ظهور رسيده كه موجب سنوح غوايل عظيمه شد و از آن جا كه مرآت ضماير پادشاهانه جانبين از غبار اين گونه مخاطرات پاك بود اولياي دولتين عليتين تجديد عهد مسالمت را اهتمامات صادقانه و كوشش هاي منصفانه در دفع و رفع غايله اتفاقيه به ظهور رسانيده عهدنامه مباركه جديد به مباني و اصولي كه در طي فصول مرقومه مذكور است مرقوم و مختوم آمد به مهر وكلاي دولتين عليتين و در ماه شوال در سال هزار و دويست و چهل و نه هجري به امضاي همايون شرف استقرار و استحكام پذيرفت. بر اولياي دولتين لازم است كه از اين پس در تحصيل موجبات مزيد دوستي و موافقت اهتمامات صادقانه مبذول دارند و اسباب استحكام و استقرار معاهده مباركه را به مراودات دوستانه متزايد خواهند و اگر در معدات تكميل امور دوستي قصوري بينند به امضاي خواهشهاي منصفانه تدارك آن را لازم بشمارند و دقيقه از دقايق دوستي را مهمل و متروك نگذارند.

 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله معاهده تركمانچاي , معاهده ترکمنچای , ترکمنچای , ,


یک شنبه 12 بهمن 1393
ن : علیرضا

لپ تاپ یا تبلت

1- دستگاهی همه کاره

در حالی که خیلی ها درصدد اثبات کاربردپذیری بالای تبلت ها هستند و آزمایش های عجیب و غریبی مثل چند ماه استفاده محض از تبلت را هم ترتیب می دهند ولی لپ تاپ سیستم آزادی است که به شما امکان برخورداری از نرم افزارهای زیادی را می دهد، گنجینه ای که حاصل قدمت زیاد پی سی است.می توانید داده ها را بک آپ بگیرید، برنامه های زیادی دانلود کرده یا حتی آهنگ ها و فیلم ها را آزادانه مدیریت کنید.

2- ظرفیت حافظه دستگاه

تا جایی که حافظه ما را یاری می کند، آی پد 128 گیگابایتی تنها تبلتی است که این ظرفیت بالا را به کاربرش ارائه می کند. سرفیس پرو هم هست ولی حقیقتا دستاهی دورگه به شمار می رود، نه یک تبلت محض.

تبلت های اندرویدی هم که به لطف شکاف حافظه جانبی، انتخاب هایی تا حداکثر 128 گیگابایت (64 داخلی، 64 جانبی) فراهم می کنند اما اینها همه انتخاب های رده بالا بودند.
یک لپ تاپ نه چندان گرانقیمت با حافظه 500 گیگابایت، از این نظر واقعا جلوتر است.

3- انعطاف پذیری و قیمت

برخلاف تبلت هایی که مثل اجداد گلی شان خشک و انعطاف ناپذیر ساخته می شوند، لپ تاپ ها پذیرای تغییرات سخت افزاری هستند. از اضافه کردن رم، انتخاب نوع پردازنده، میزان حافظه، گزینش بین صفحه لمسی یا ساده و سایر موارد خلاصه که فهرست طولانی است. ضمنا برای نصب نرم افزار روی لپ تاپ هم محدودیت خاصی نخواهید داشت و لزومی به وابستگی به اپ استور اپل یا گوگل پلی نیست.

4- وارد کردن دستور و محتوا


این روزها مرز بین تبلت و لپ تاپ کمرنگ تر شده است. لپ تاپ های لمسی امروزی، هم صفحه کلید خوب برای تایپ دارند و هم در صورت نیاز می توان با دست روی نمایشگرشان کار کرد. (البته بعضی ها هنوز ترک پد را بهتر از صفحه لمسی می دانند.)

به عنوان مثال لنوو یوگا، لپ تاپی است که می توان نمایشگر آن را در حالت های مختلف استفاده کرد چون واقعا بدنه نرمی دارد و تا 360 درجه هم می چرخد.

بنابراین برتری مطلق با لپ تاپ ها است. از این گذشته وجود کیبورد لمسی و فیزیکی، یعنی حق انتخاب بیشتر که کاربران برای آن سینه چاک می کنند.

5- قدرت و عملکرد

تقریبا همیشه، لپ تاپ ها پردازنده های سریع تر و گرافیک بهتری نسبت به پسرعموهای لوحی شکل خود دارند. سرعت و درت آی پد و تبلت های اندرویدی نباید باعث فراموشی این نکته شود که iOS و اندروید سیستم عامل های ساده تری نسبت به پلتفرم های دسکتاپ هستندودر اصل برای استفاده از برنامه های ساده تر و با تمرکز مصرف محتوا طراحی شده اند.

امروزه با معرفی چیپ جدید اینتل یعنی هاسول علاوه بر سرعت و قدرت، پی سی ها کم مصرف تر هم شده اند و تولیدکنندگان می توانند دستگاه های کوچکتر و سبک تری بسازند.

 

 
 


:: موضوعات مرتبط: برنامه های آیفون، گوشی های آیفون، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: تبلت , لپ تاپ , پی سی , کامپیوتر , تبلت اپل , آیپد , آیفون , ,


یک شنبه 12 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود مقاله آشنایی با گیاه ارزشمند زعفران

مقاله زعفران

قیمت:90000ریال

 

موضوع  :

زعفران

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

پيشينه
زعفران را با نام عمومي (Saffron) و اسم علمي Crocus Salmus از خانواده زنبق گران بها ترين گياه زراعي موجود در روي كره زمين  بوده و تنها گياهي است كه واحد خريد آن به جاي تن و كيلوگرم، مثقال و گرم است. زعفران در زبان هاي گوناگون دنيا با كم و بيش اختلاف، شبيه واژه ‹‹زعفران›› در زبان فارسي است. به گونه اي كه در زبان اسپانيايي Azairan، ايتالياي Zafferano، انگليسي Crocus Salmus و در زبان فرانسه Culive saffron مي شود. گياه ياد شده در منطقه آب و هواي مديترانه اي و غرب آسيا، از عرض جغرافيايي 30 تا 50 درجه شمالي و طول جغرافيايي 10 درجه غربي تا 80 درجه شرقي، در مناطق بسيار كم باران و توران كه داراي زمستان سرد و تابستان گرم هستند گسترش دارد.
 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، پزشکی ، روانشناسی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله آشنایی با گیاه ارزشمند زعفران , آشنایی با گیاه ارزشمند زعفران , آشنایی با زعفران , زعفران , پیشینه زعفران , گیاه زعفران,


یک شنبه 12 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود رایگان مقاله پرورش قارچ خوراکی صدفی

مقاله پرورش قارچ خوراکی صدفی

قیمت:80000ریال

موضوع  :

پرورش قارچ خوراکی صدفی

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

مقدمه       ........................      2

طبقه بندی قارچها ................... 3

تقسیم بندی قارچها از نظر نوع دریافت مواد غذایی 4

تقسیم بندی قارجها از لحاظ نوع زندگی 4

چرخه زندگی قارچها .................. 5

تاریخچه استفادهاز قارچ ............. 6

قارچ های سمی و خوراکی .............. 7

مزایای کشت قارچ خوراکی نسبت به دیگر محصولات کشاورزی 8

خواص غذایی و درمانی قارچ ........... 11

شناخت قارچ صدفی .................... 13

ارزش غذایی و خواص دارویی قارچ صدفی . 14

سوابق کشت قارچ صدفی در ایران ....... 16

گزینه های مشهور قارچ صدفی .......... 16

معروفترین گونه های پلوروتورس عبارتند از 17

مراحل کشت و پرورش قارچ صدفی ........ 19

نحوه تیغ زدن ....................... 32

زمان تزریق ......................... 36

نحوه چیدن .......................... 37

منابع .............................. 38

 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: اقتصاد ، پول و بازرگانی، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود رایگان مقاله پرورش قارچ خوراکی صدفی , دانلود رایگان مقاله پرورش قارچ , پرورش قارچ خوراکی صدفی , قارچ خوراکی , پرورش , مقاله پرورش,


یک شنبه 11 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود رایگان مقاله کاشت , داشت , برداشت برنج

مقاله کاشت , داشت , برداشت برنج

قیمت:80000ریال

 

موضوع  :

کاشت ، داشت ، برداشت برنج

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه :

شاليكاران، بذري را كه براي كاشت انتخاب مي‌نمايند، عموماً از محصول سال قبل تهيه شده است. كشاورزان بعد از برداشت برنج و خشك كردن آن مقداري بذر را بصورت شلتوك يا بصورت خوشه نگهداري مي‌نمايند تا در سال بعد از اين بذر جهت كاشت در خزانه استفاده نمايند.

گاهي اوقات بعلت خرابي محصول، كمي بذر و يا تغيير رقم محصول، بذر را از نقاط ديگر تهيه مي‌نمايند.

بذري كه به اين طريق تهيه شده است در جاي خشك و مناسبي نگهداري مي‌شود. بطوري كه حشرات، پرندگان و جوندگان مثل موش به آن دسترسي نداشته باشند. استفاده از اين بذر در استانهاي شمالي كشور از حدود دوم الي پنجم فروردين ماه آغاز مي‌گردد.

 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: اقتصاد ، پول و بازرگانی، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کاشت , داشت , برداشت برنج , دانلود مقاله برداشت برنج , دانلود مقاله داشت برنج , برنج , کشت وکار , دانلود مقاله , مقاله پرورش برنج,


یک شنبه 11 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

قیمت:40000ریال

 

 

موضوع  :

 دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

دسته: مدیریت ( مدیریت بازاریابی- استراتژی های بازاریابی)

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

 

این فایل در 15 صفحه با فرمت word در زمینه استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار بوده و شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

ویژگی مرحله افول

استراتژی های  مرحله افول

متغیر های وضعیتی استراتژی برداشت

متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ(نگهداری

متغیر های وضعیتی استراتزی بازمانده سود آور

متغیر های وضعیتی استراتزی بازار بسیار خاص وکوچک

مشخصات بازار

پیش بینی تقاضا

روش های کیفی

روش های کمی

مشخصات رقبا

موقعیت رقابتی

شدت رقابت

مشخصات شرکت

سهم بازار(MS)

دسته­بندی منابع سازمان

قابلیت وشایستگی­های محوری سازمان

وفاداری

شاخص های سنجش وفاداری مشتریان

منابع

 

 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت ، بازرگانی ، MBA ، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار , دانلود تحقیق جامع و کامل استراتژی , استراتژیهای بازاریابی , بازاریابی , دانلود تحقیق استراتژیهای , دانلود تحقیق مدیریت , دانلود رایگان ,


یک شنبه 11 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

قیمت:40000ریال

 

 

موضوع  :

دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی- سیستم های اطلاعاتی مدیریت)

  فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)

این فایل شامل 29 اسلاید در زمینه کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک بوده و بخشهای کلی زیر را دربرمی گیرد:

نگاه كلي به كسب و كار الكترونيك و تجارت الكترونيك

تجارت الكترونيك بنگاه به مصرف كننده

تجارت الكترونيك بنگاه به بنگاه

پرداخت هاي الكترونيكي

پيامد هاي قانوني و اخلاقي در كسب و كار الكترونيك

 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت ، بازرگانی ، MBA ، ،
:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک , دانلود کسب و کار الکترونیک , تجارت الکترونیک , دانلود کسب و کار الکترونیک , دانلود , دانلود رایگان , مدیریت بازاریابی- سیستم های اطلاعاتی مدیریت,


یک شنبه 11 بهمن 1393
ن : علیرضا

فرق افسردگی با غمگینی چیست؟

به‌خاطر شكست در امتحان كارشناسي ارشد احساس ناراحتي و بي‌كفايتي مي‌كنيد يا بدون آنكه در روزها و ماه‌هاي اخير چنين شكستي را تجربه كرده باشيد اين احساس سراغ‌تان آمده است؟ اصلا آخرين باري كه از ته دل خنديد يا با تمام وجود احساس شادي و سرخوشي كرديد را به‌خاطر مي‌آوريد؟ تصور مي‌كنيد افسرده‌ايد و آدم شاد و سرزنده سابق نيستيد يا اينكه تنها گاهي احساس غم را تجربه مي‌كنيد؟ 

براي اينكه بدانيد احساس ناخوشايند غم كه شما را محاصره كرده به‌زودي از زندگي شما بيرون مي‌رود يا اينكه به افسردگي ماندگاري تبديل شده كه جز متخصصان كسي از عهده درمانش برنمي‌آيد، به سوالاتي كه در ادامه آورده‌ايم، پاسخ دهيد. دكتر ديويد برنز، روانشناس، استاد در دانشكده پزشكي هاروارد و نويسنده كتاب «از حال بد به حال خوب» و «وقتي اضطراب حمله مي‌كند» تستي را طراحي كرده كه ميزان غمگين بودن يا افسردگي شما را مي‌سنجد. 

1. احساس اندوه و غمگيني مي‌كنيد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

2. آيـنده را تـاريك مي‌بينيد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

3. احساس مي‌كنيد بي‌ارزش هستيد؟
 
 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

 4. خود را در مقايسه با ديگران حقير احساس مي‌كنيد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

5.  آيا از خود انتقاد مي‌كنيد يا خود را سرزنش مي‌كنيد؟ 

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

6.   آيا در تصميم‌گيري با دشواري روبه رو هستيد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

7.  اغلب احساس خشم و رنجش داريد؟

  0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

8. آيا علاقه خود را به شغل، سرگرمي، خانواده يا دوستان‌تان از دست داده‌ايد؟

  0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

9. آيا بي‌انگيزه هستيد و انجام كارها براي‌تان سخت شده است؟ 

0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

10.  آيا خود را پير و غيرجذاب مي‌دانيد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

11. آيا اشتهاي خود را ازدست داده‌ايد يا اينكه بيش از اندازه پرخوري مي‌كنيد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

12. خوابيدن براي‌تان دشوار شده يا اينكه احساس خستگي مي‌كنيد و بيش از اندازه مي‌خوابيد؟

  0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

13.  آيا ميل جنسي خود را ازدست داده‌ايد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

14.  آيا بيش از اندازه نگران سلامت خود هستيد؟

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

15.  آيا فكر مي‌كنيد اگر بميريد، بهتر است؟ 

 0-ابدا
 1-كمي
 2-تاحدي
 3-زياد

چه نمره‌اي مي‌گيريد؟

امتيازها را براساس ارقامي كه كنار هر گزينه نوشته شده با هم جمع كنيد و مجموع نمرات‌تان را به كمك راهنماي زير تحليل كنيد. 

صفر تا چهار

 اگر مجموع نمرات شما بين صفر تا چهار است، نشان زيادي از افسردگي در شما نيست. روانشناسان در چنين وضعيتي تشخيص اندكي غمگين بودن را براي‌تان صادر مي‌كنند و معتقدند بدون نياز به درمان‌هاي طولاني‌مدت مي‌توانيد شادي را دوباره به زندگي‌تان برگردانيد. احتمالا يك اتفاق خاص دليل اصلي غمگين بودن‌تان شده و با برطرف شدن آن، دوباره زندگي شادتان را شروع خواهيد كرد، اما اگر اتفاق خاصي هم نيفتاده باشد، با يك اراده جدي مي‌توانيد غم‌ها را دست به‌سر كنيد. 

5 تا 10

اگر امتيازتان بين 5 تا 10 است، باز هم جاي زيادي براي نگراني وجود ندارد. شما وضعيت طبيعي داريد و كمي ناخشنود هستيد. غم به زندگي شما آمده اما هنوز محاصره‌تان نكرده است. شايد بهتر باشد با كمك كتاب‌هاي روانشناسي، كمي ورزش كردن و تلاش‌هاي شخصي براي بازيابي توان‌تان تلاش كنيد. با چنين نمره‌اي نمي‌توان شما را بيمار دانست و بايد بگوييم كه تنها غمگين‌تر از قبل شده‌ايد و انرژي رواني‌تان پايين‌تر از قبل آمده است. 

11 تا 20

اگر نمره شما در اين تست بين 11 تا 20 است، كارتان از غمگين بودن گذشته. شما به افسردگي خفيفي دچار شده‌ايد و اگر حواس‌تان به خودتان نباشد، خيلي زود افسردگي در زندگي‌تان ريشه مي‌دواند. از نظر روانشناسان وضعيت شما چندان وخيم نيست اما بايد براي ازبين بردن اين افسردگي ملايم تلاش كنيد و اجازه گسترش آن را ندهيد. انگيزه و تلاش خود شما در اين شرايط از هر چيزی تاثيرگذارتر است اما بد نيست كه گاهي با يك مشاور يا روانشناس درمورد مشكلات‌تان صحبت كنيد.

21 تا 30

كسب نمره 21 تا 30 در اين تست مي‌گويد كه سطح متوسطي از افسردگي گريبان شما را گرفته است. درست است كه باز هم تلاش‌هاي شما بيشتر از هر چيز مي‌تواند در تغيير وضعيت‌تان موثر باشد، اما بد نيست در كنار اين تلاش‌ها از يك روانشناس هم كمك بگيريد. اگر در چنين شرايطي به متخصص مراجعه كنيد دوره درمان‌تان طولاني نخواهد بود و خيلي زود به زندگي عادي برخواهيد گشت. پس زود بجنبيد و حتي يك روز ديگر را هم به جنگ تن به تن با افسردگي نگذرانيد. 

31 تا 45

اگر نمره 31 تا 45 را در اين تست گرفته‌ايد، حال‌تان حسابي خراب است. شما به افسردگي شديد دچار شده‌ايد و احتمالا در كنار كمك‌هاي روانشناسان، به دارودرماني و مراجعه به روانپزشك هم نياز داريد. دير جنبيدن مي‌تواند افسردگي شما را مزمن و تلاش‌هاي متخصصان براي بهبود را بي‌اثر كند. پس به توانايي خودتان براي بيرون آمدن از اين حال اكتفا نكنيد. اين نمره مي‌گويد كه افسردگي تمام توانش را براي فلج كردن زندگي شما به كار بسته است. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی ، روانشناسی، ،
:: برچسب‌ها: افسرده , غمگین , افسردگی , پزشکی , روانی , روانپزشک , روانشناس , مشگل,


یک شنبه 10 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانستنی های ویروس ابولا

این روزها ویروس ابولا برای بسیاری از مردم نشانه بیماری خطرناک است درحالی که هنوز خیلی ها نمی دانند این ویروس چگونه عمل می کند و چگونه قادر به کشتن انسان ها است!

ویروس ابولا، قبل از اینکه از نابودی آبشاری سیستم ایمنی بدن، عروق خونی و اندام های حیاتی را آغاز کند، می تواند برای بیش از یک هفته در بدن پنهان بماند.

شروع

ذرات ویروس ابولا خون فرد آلوده و سایر مایعات بدن وی را اشغال می کند، این مایعات آلوده می توانند از طریق چشم ها، غشاهای مخاطی، خراشیدگی های روی پوست و یا از یک سوزن تزریق زیر جلدی وارد بدن شخص دیگری شود. اجساد افرادی که از این بیماری فوت کرده اند، بسیار خطرناک هستند. در روستاهای کوچک در غرب آفریقا، ارائه مراقبت شخصی نزدیک به بیمار یا اعضای خانواده فرد فوت شده به راحتی می تواند این بیماری را گسترش دهد.

دوره نهفتگی

دوره نهفتگی ۲ تا ۲۱ روز طول می کشد، اما اغلب بین ۴ تا ۱۰ روز، علائم به طور ناگهانی ظاهر می شوند.

استراتژی تهاجم سلول

۱. ویروس به سطح سلول می چسبد، در آن وارد شده و توسط غشای سلولی احاطه می شود.

۲. پروتئین هایی که جهش سلول را پوشش می دهند غشا را باز کرده و اجازه می دهند RNA ویروس وارد سلول شود و شروع به همانندسازی کند.

۳. نحوه خروج از سلول به طور کامل درک و شناخته نشده است، اما به نظر می رسد که ذرات ویروس در سطح سلول جمع شده و بیرون می آیند و ممکن است با یک پاکت میزبان خارج شوند.

علائم اولیه

معمولاً، کمی بیش از یک هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ابولا، علائم در افراد مبتلا ظاهر می شوند: تب، لرز، درد عضلانی، گلودرد، ضعف و ناراحتی عمومی. در مراحل اولیه، ابولا می تواند شبیه به مالاریا، تب حصبه و یا عفونت های باکتریایی تنفسی باشد.

مرحله حمله

ویروس به سلول های ایمنی در جریان خون حمله می کند، و عفونت را به کبد، طحال و گره های لنفاوی انتقال می دهد. ابولا از انتشار اینترفرون، یک پروتئین ساخته شده توسط سلول های ایمنی برای مبارزه با ویروس، جلوگیری می کند.

سلول های ایمنی آلوده از طریق جریان خون یا مجراهای لنفی به دیگر بافت ها و اندام ها، به خارج از طحال و گره های لنفاوی، انتقال می یابند.

مشکل در جریان خون

پروتئین های منتشر شده توسط سلول های ایمنی، التهاب گسترده ای را ایجاد می کنند. این التهاب می تواند به پوشش بافت رگ های خونی آسیب رسانده و باعث نشت آنها شود.

هنگامی که سلول های ایمنی شناخته شده به عنوان ماکروفاژها توسط ابولا مورد حمله قرار می گیرند، پروتئین ها را آزاد می کنند که این موضوع باعث انعقاد در جریان خون و انسداد جریان خون در بافت هایی از جمله کبد، مغز و کلیه ها می شود. هنگامی که سلول های قرمز خون درون عروق کوچکی که از لخته پر شده اند حرکت می کنند، از هم گسسته شده و طحال از رگ های خونی شکسته شده، پوشیده می شود.

هنگامی که سلول ها در کبد از بین می روند، خون توانایی طبیعی خود را برای لخته شدن از دست می دهد و هر گونه خونریزی داخلی یا خارجی را تشدید می کند.


علائم پیشرفته

پس از پنج روز یا بیشتر، بیماران اغلب علائم مشخصه یک عفونت ابولا را آشکار می کنند:

*بثورات برآمده قرمز رنگ روی صورت، گردن، تنه و بازوها. پوست احتمالاً پوسته پوسته می شود.

*تهوع، استفراغ و اسهال شدید

*درد قفسه سینه، تنگی نفس، سردرد، گیجی، چشمان خونی، سکسکه و یا تشنج

*کبودی خود به خود، خونریزی پوستی

*خونریزی از چشم ها، گوش ها، بینی، دهان، غشاء موکوس و رکتوم

*سقط جنین

 اختلالات چند سیستمی

• ابولا یا توسط سلول های آلوده به ویروس یا با پاسخ التهابی شدید بدن، به بسیاری از بافت ها آسیب می رساند.

• اختلال غدد آدرنال، منجر به فشار خون پایین خطرناک و کاهش توانایی تولید هورمون های استروئیدی می شود.

• به بافت های همبند بدن، که نقش سلول های پوشاننده برای حفره ها و سطوح بدن را دارند، حمله می شود.

• نارسایی کبد و کلیه رخ می دهد.

• پانکراس آلوده می تواند منجر به درد شدید شکم شود.

• آسیب روده باعث اسهال و کاهش آب بدن می شود.

 

مایع در مغز تجمع می یابد. تشنج باعث گسترش خون عفونی و سایر مایعات بدن بیمار می شود.

مرگ

افرادی که از این بیماری می میرند معمولاً علایم شدیدی را در اوایل بروز می دهند و  با مبتلا شدن به کاهش شدید فشار خون، نارسایی چند ارگانی و شوک عفونت شدید، بین روز ششم و شانزدهم می میرند. میزان مرگ و میر می تواند تا ۹۰ درصد باشد. به نظر می رسد بسیاری از نجات یافتگان، سلول های قرمزی در خون خود دارند که قادر به انتشار پروتئین هایی جهت ترمیم رگ های خونی آسیب دیده هستند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی ، روانشناسی، ،
:: برچسب‌ها: دانستنی های ویروس ابولا , ویروس , ویروس ابولا , ابولا , پزشکی , سلامت , سلامی , دانستنی پزشکی,


یک شنبه 10 بهمن 1393
ن : علیرضا

خواص با ارزش گیاه آویشن

 آویشن گیاهی است علفی، دارای شاخه‌های زیاد و چوبی به ارتفاع تا 30 سانتی متر که در نواحی کوهستانی در بین تخته سنگ و به ویژه در کشورهای اروپایی می‌روید.

ساقه‌های آویشن پوشیده از کرک و برگ‌های کوچک زیادی است. برگ‌های آن کوچک، لوزی شکل، نوک تیز و به صورت متقابل، بر روی ساقه قرار دارند. این برگ‌ها به رنگ خاکستری روشن و با بوی بسیار نافذ است و دارای دم برگ‌های کوچکی نیز می‌باشد.

گل‌ها کوچک، گلی رنگ و یا سفید و به صورت مجتمع در انتهای ساقه قرار گرفته‌اند.


قسمت مورد استفاده‌ی گیاه، گل و به ویژه برگ‌های آن است. این گیاه، به طور محدود و برای تهیه‌ی داروها، در ایران کشت می‌گردد.

آویشن در طب سنتی ایران و اروپا، مصرف دارویی دارد. این گیاه علفی و معطر، دارای خواص دارویی بسیاری است و از آن در صنایع غذایی(پیتزا،پاستا، ماهی، پنیر، لیکور، ذرت مکزیکی و...)، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می‌شود. قسمت‌های دارویی این گیاه، سرشاخه‌های آن و برگ خشک شده آن است. در قرون وسطی در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از آویشن برای درمان سرفه، سوء هاضمه و از بین بردن انگل‌های روده استفاده وسیعی می‌کردند. آویشن خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد. در بعضی کشور‌ها مثل آمریکا دم کرده آویشن برای آرام کردن ریه و سرفه در مواقع سرماخوردگی، هنوز هم محبوبیت فراوانی دارد.

مصرف خوراکی آویشن دارای اثر خلط آور و ضد سرفه‌ی خوبی می‌باشد. به همین دلیل محصولات زیاد به ویژه به صورت شربت از آن تهیه شده است. هم چنین در برونشیت، سیاه‌سرفه و نزله‌ها، به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد.

خاصیت ضد میکروب تیمول، بسیار قوی و حدود 25 بار از فنل در مورد تعدادی از میکروب‌ها، بیشتر است.

هم چنین در بعضی محصولات موضعی، به عنوان ضد خارش، ضد میکروب، مالشی قرمز کننده و محرک، محلول‌های حمام و محلول‌های غرغره برای کاهش تورم دهان و گلو، مصرف می‌شود.

کاربرد دیگر آویشن، مصرف آن به صورت پودر در بعضی ادویه‌جات و ترشی‌هاست، هم چنین به طور مستقیم و یا همراه با دیگر گیاهان، به عنوان بو، مزه و ضد نفخ در صنایع غذایی مصرف زیادی دارد.

در طب عوام، اکثراً به خاطر اثرات مسکن، ضد اسپاسم و ضد نفخ، از آن استفاده می‌کنند.

 مهم‌ترین اثرات گزارش شده آویشن باغی:

سقط کننده جنین، آلرژی زا، ضد درد، ضد آلرژی، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد میکروب، ضد سلولیت، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد ادم، ضد التهاب، ضد موتاژن، ضد اکسیدان، ضد تب، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد قارچ، ضد کرم، ضد احتقان، ضد سرفه، ضد نفخ، ضد زخم داخلی، ضد کرم آسکاریس، قابض، بازکننده و برونش ها، آنتاگونیست کلسیم، معرق، خلط آور، کاهش دهنده‌ی چربی خون، کاهش دهنده‌ی پرفشاری خون، محرک سیستم ایمنی بدن، حشره کش، کاهش دهنده‌ی ترشحات بزاقی، مسکن و محرک.


طریقه و میزان مصرف:

تهیه چای:

بر روی 2 گرم از پودر برگ آویشن، یک لیوان آب جوش ریخته و پس از 15- 10 دقیقه صاف کرده و می‌نوشیم.

داروهایی گیاهی تهیه شده از آویشن، اکثراً به شکل مایع و شربت می‌باشند که با استفاده از راهنمای همراه دارو، باید مصرف شود. هم چنین به صورت تی‌بگ‌های مختلف، که اکثراً حاوی 2 گرم پودر و یا خرد شده‌ی برگ آویشن است، در دسترس قرار می‌گیرد.

خواص دیگر آن، شامل خاصیت ادرار آور، ضد عفونی کننده‌ی مجاری ادرار و ضد کرم است.

 عوارض جانبی:

تاکنون در مورد عارضه‌ی جانبی ناشی از مصرف مقادیر خوراکی آویشن یا فرآورده‌های وابسته، گزارشی داده نشده است؛ ولی ممکن است در موارد معدودی، دردهای شکمی را ایجاد نماید و یا باعث گرفتگی موقتی گردد.

نکته‌ی دیگر آن که استفاده‌ی داخلی از تیمول با وجود کولیت، نارسایی قلبی و در زمان حاملگی، توصیه نمی‌گردد.

مقدار مصرف عادی آن برای افراد بالای یک سال، 6- 3 گرم برگ خشک، در یک نوبت و روزی 3- 1 مرتبه تکرار این مقدار می‌باشد.

افراد کم‌تر از یک سال، 1- 5/0 گرم از گیاه یا معادل آن از فراورده‌های آویشن را روزی چند مرتبه می‌توانند مصرف کنند.

هم چنین، میزان مصر تنتور آن، 40 قطره تا سه بار در روز از این مقدار برای بزرگ‌سالان و تا یک ششم این مقدار، برای افراد زیر یک سال، مناسب است.

مصرف شربت‌های مختلف، بر حسب دستور کارخانه‌ی سازنده می‌باشد.

افزون بر این، دم کرده‌ی 5 گرم درصد میلی لیتر آب، به عنوان غرغره یا دهان‌شویه و یا مصارف موضعی، توصیه شده است.


 مصرف در حاملگی و شیردهی:

گرچه ممکن است مصرف در این دوران، خطراتی در بر نداشته باشد ولی چون مطالعات در این مورد کامل نشده است، لذا بهتر است مصرف با نسخه‌ی پزشک صورت گیرد.

 نکات قابل توجه:

1.    گیاهانی با نام آویشن پهن، آویشن باریک و آویشن شیرازی که در عطاری‌ها و یا بازار ایران وجود دارد، گیاهانی متفاوت از آویشن بوده ولی به علت شباهت در بعضی ترکیبات و یا شباهت ظاهری، بدین نام‌ها نامیده شده‌اند. راجع به این آویشن‌ها، توضیحات لازم ارائه شده است.

2.     گونه‌ی دیگری از آویشن با نام علمی Thymus zygis که شباهت بسیار نزدیکی از نظر ظاهری و ترکیبات، با گونه‌ی اصلی دارد، در بعضی نقاط دنیا به جای آویشن اصلی (Thymus valgaris) مصرف می‌شود. گونه‌ی مذکور در ایران رویش ندارد.

3.    به بعضی از گونه‌های گیاه Thymus در ایران آویشن اطلاق می‌شود. این گیاه در مناطق زیادی از ایران در شمال، غرب و مرکز از جمله مازندران، گیلان، آذربایجان، زنجان، کردستان، اطراف تهران و اطراف قزوین می‌روید.

4.    آویشنی که در اکثر کتب گیاهان دارویی دنیا به عنوان استاندارد و گونه اصلی دارویی نوشته شده است Thymus vulgaris می‌باشد که به طور محدود در ایران کشت می‌گردد و اکثر گیاهانی که تحت نام آویشن در بازارهای ایران عرضه می‌شوند، از نظر جنس و گونه متفاوت می‌باشند ولی در اثرات دارویی مشابهت دارند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی ، روانشناسی، ،
:: برچسب‌ها: آویشن , گیاه, خواص , خواص آویشن , خاصیت , سلامتی , گیاه آویشن,


یک شنبه 10 بهمن 1393
ن : علیرضا

درآمد عالی و باور نکردنی از اینترنت در وقت های اضافی شما با وارد کردن یک کد

درآمد عالی و باورنکردنی از اینترنت در وقت های اضافی شما با وارد کردن یک کد .   شاید باورتان نشود اما با وارد کردن بیت کوین آدرس و دوج کوین آدرس در سایتهای زیر به راحتی آب خوردن در وقت های اضافه خود ، می توانید درآمدی باورنکردنی داشته باشید .   

 

مراحل درآمدزایی شما :

1- ابتدا به سایت blockchain.info رفته و در قسمت wallet  یک والت جدید باز کنید .( برای دریافت بیت کوین ) و بیت کوین آدرس خود را سیو کنید .

2-  ابتدا به سایت block.io رفته و در قسمت ثبت نام یک حساب جدید باز کنید .( برای دریافت بیت کوین ) و دوج کوین آدرس خود را سیو کنید .

3- به سایتهای زیر رفته و بیت کوین آدرس و دوج کوین آدرس خود را وارد کنید و بیت کوین رایگان بگیرید . به همین راحتی!!!!

 

 

درآمد فوق العاده از ارزهای الکترونیک به راحتی کلیک کردن روزانه

هر ساعت یکبار

 

freebitcoin

bitcoinxd

fairyfaucet

greenbitcoin

datafaucet

Pinktussy

mexxbase

bigcoineu

mezzabank

coinmachine

robcoins

qoinfaucet

coinracket

limebtc

bitcoinsheep

silverfaucet

bitcoinxd

gogobtc

yourfreebtc

ben10faucet

satoshibear

remondzim

happyputin

77bitcoins

rabbitcoin

freebitcoin247

bitcoinomega

satoshis4us

geabsatoshi

bitcoinfreebees

flyingfaucet

forcrypto

 

هر دو ساعت

 

bitcoinpuddle

bigbtcfaucet

yourclicks

minidatafaucet

cryptoblox

 

هر 6 ساعت

 

dancefaucet

 

هر 24 ساعت یکبار بیت کوین آدرس خود را وارد نمایید و بیت کوین دریافت کنید:

 

moneyinpis

rankys

coinerfaucet

 

چند سایت جدید و عالی برای دریافت دوج کوین

 

freedogecoin

dogefaucet

cryptofaucetsdoge

bloquechain

free

 

چند سایت جدید وعالی برای لایت کوین

 

ltcfaucet

ltcfaucetco

cryptofaucet

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، جالبیجات ، سرگرمی ، اوقات فراغت، ،
:: برچسب‌ها: درآمد عالی و باور نکردنی از اینترنت , درآمد از ارز آنلاین , درآمد از اینترنت , بیت کوین , دوج کوین , دریافت بیت کوین , دریافت دوج کوین , درآمد عالی , پول اینترنتی,


یک شنبه 10 بهمن 1393
ن : علیرضا

بررسی تخصصی بازی mortal combat x

بررسی تخصصی بازی mortal combat x

 

مشخصات بازی

پلتفرم:  پلی‌استیشن 4 / پلی‌استیشن 3 / ایکس‌باکس وان / ایکس‌باکس 360/ رایانه‌های شخصی ویندوزی

ناشر: شرکت برادران وارنر (Warner Bros Interactive)

سازنده: استودیو نِدِرلییَم (Netherrealm Studios)

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴ آوریل ۲۰۱۵)

سبک: مبارزه‌‌ای

بازی Mortal Kombat X دهمین نسخه از این سری محبوب و فراموش نشدنی دنیای بازی محسوب می‌شود. چندماه از معرفی این بازی سبک مبارزه‌ای می‌گذرد و ما تصمیم گرفتیم نگاهی به اطلاعات منتشر شده از آن بیاندازیم، با ما همراه شوید.

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که طی ۲۳ سال گذشته نامی از مبارزات مرگ‌بار یا همان مورتال کامبت معروف نشنیده باشد. بازیی با سبک مبارزه‌ی تن به تن که در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار بر روی کنسول آن زمان سگا منتشر شد و توانست محبوبیت بی‌نظیری را در میان طرفداران بازی‌های ویدیویی پیدا کند. نسخه‌های زیادی در این سال‌ها برای کنسول‌های مختلف منتشر شدند که بیشتر آن‌ها هم جزو عناوین موفق بودند. شاید قسمت نهم از این سری را که می‌توان شروعی دوباره برای دنیای Mortal Kombat در نظر گرفت که در کنسول‌های نسل هفتمی حسابی غوغا به پا کرد، بهترین نسخه‌ی سری از ابتدا تا کنون دانست. حال اد بون، خالق این مجموعه، بعد از چند سال دروازه‌های این دنیای خونین را باز کرده و بازیی به نام Mortal Kombat X را به مقصد کنسول‌های نسل هشتمی و البته باز هم کنسول‌های نسل هفتم معرفی کرده است.

قرار است در این بازی ریتم مبارزات بسیار سریع‌تر از نسخه‌های پیشین باشد. البته این تغییر ریتم، باعث نخواهد شد که چیزی از ماهیت اصلی سری کاسته شود. گیم‌پلی همانی است که در نسخه‌های پیشین تجربه کرده‌ایم، اما خون تازه‌ای هم به رگ‌های آن تزریق شده است. استودیوی نِدِرلییَم سال گذشته بازی Injustice: Gods Among Us را عرضه کرد و با اینکه بسیار شبیه به دیگر بازی این استودیو بود، اما Injustice ویژگی‌های جدیدی را نیز با خود به همراه آورد؛ یکی از آن ویژگی‌ها استفاده از اشیای محیط در مبارزات بود. مبارزان در Mortal Kombat X می‌توانند در هنگام درگیری‌ها از اشیای پیرامون خود استفاده کنند. 

در هنگام انتخاب شخصیت، بازی‌کننده حق این را دارد که از میان سه «حالت دگرگونی» یکی را انتخاب کند. هر یک از این سه حالت در زمان مبارزه، میزان خاصی از سلامتی او را کاهش می‌دهد، پس بازی‌کننده باید انتخاب درستی را از قبل انجام داده باشد. استفاده از حرکات ویژه، حالت دگرگونی و سایر قابلیت‌های اضافی مبارزان، نیازمند کامل بودن «نوار استقامت» است. این نوار زمانی تکمیل می‌شود که ضربات پیاپی به دشمن وارد شده باشد. البته این نوار استقامت برای اولین‌بار در این سری معرفی ن:.8*ده و در نسخه‌ی سال ۲۰۱۱ هم آن را تجربه کرده بودیم. اگر شخصیت مبارز از حرکت و یا قابلیت ویژه‌ای استفاده کند، می‌توان با یاری گرفتن از نوار استقامت، حرکات او را به اصطلاح «بدل» کرد.

در نسخه‌ی قبلی ۲۷ مبارز در اختیار داشتیم که در قسمت جدید علاوه بر حضور تعداد زیادی از آنها، شاهد شخیصیت‌ها جدیدی نیز خواهیم بود. اولین شخصیت قابل‌توجه، کَسی کیج (Cassie Cage) فرزند سونیا بلید و جانی کیج، دو تن از مبارزان نسخه‌های گذشته است. از دی‌وورا (D’Vorah) می‌توان به دومین شخصیت مونث اضافه شده به این سری یاد کرد. این شخصیت که ظاهری شبیه به حشره‌ دارد، قادر است حشرات را کنترل و از آن‌ها برای حمله به دشمن استفاده کند.

به نظر Cassie Cage ویژگی‌های مادر خود را بیشتر به ارث برده است

 
فررا و تور (Ferra/Torr) دو شخصیت متفاوت‌ هستند. یکی مونث و دیگری مذکر. اما این دو تن در بازی یک شخصیت محسوب می‌شوند. فررا دختری لاغر اندام است که سوار بر دوش توور، فردی قوی‌هیکل در مبارزات شرکت خواهد کرد. آخرین مبارزی که پرونده‌ی شخصیت‌های تازه را می‌بندد، کوتال کان (Kotal Kahn) است. به نظر می‌رسد این مبارز قرار است جایگزین شائوکان در دهمین نسخه از مُرتال کامبت شود که ظاهر و شخصیت او را برگرفته از مونتزوما، پادشاه آزتک اعلام کرده‌اند. سازندگان بازی تاکیده کرده‌اند در این نسخه حداقل ۲۴ شخصیت مبارز قابل بازی، وجود خواهد داشت. البته بهتر است فراموش نکنیم طبق سنت دیرینه‌، پس از انتشار بازی باید منتظر شخصیت‌های جدید در قالب بسته‌های الحاقی باشیم. با پیش خرید بازی می‌توانید با شخصیت گورو که  آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در بازی Armageddon شاهدش بودیم، بازی کنید.

ماجرا دقیقاً از همان جایی شروع می‌شود که نسخه‌ی قبل به اتمام رسید. پس از آغاز داستان وارد یک بازه‌ی زمانی ۲۵ ساله خواهیم شد. طی این گذر زمان، شخصیت‌ها هم از لحاظ ظاهری تغییر پیدا می‌کنند و گَرد پیری بر چهره‌ی آن‌ها نمایان می‌شود. حال نوبت فرزندان آن‌ها است که راه پدران و مادران مبارز خود را دنبال کنند. سازندگان بازی گفته‌اند که داستان این نسخه غیر خطی و پر فراز و نشیب خواهد بود. سرنوشت شخصیت‌های «خیر و شر» کاملا به هم گره خورده است و مبارزاتی که بین آن‌ها در می‌گیرد، خط داستانی بازی را به پیش می‌برد.

مبارزات Sub-Zero و Scorpion تمامی ندارد


مطمئنا طرفداران این بازی که حالا در ابتدای نسل هشتم کنسول‌ها هم هستند، انتظار دارند جلوه‌های بصری جذاب‌تری برای القای هر چه بهتر خشونت و خون‌ریزی متداول در بازی صورت گرفته باشد. استودیوی نِدِرلییَم برای رسیدن به این امر مهم سخت در تلاش است و امید دارد مانند نسخه‌ی قبل، بتواند هواداران را راضی کند. سری MK همواره از لحاظ گرافیکی در جایگاه بالایی قرار داشته و هر بار که سازندگان از موتورهای گرافیکی متنوع و بروز برای ساخت بازی استفاده کرده‌اند، موفق شده‌اند تا بهترین خروجی ممکن را از آن در اختیار هواداران خود قرار دهند. با وجود اینکه موتور گرافیکی آنریل ۴ در دسترس قرار دارد، اما سازندگان بازی به قدرت خروجی نسخه‌ی سوم این موتور اکتفا کرده‌اند.  

اد بون در تویتر خود اعلام کرد که از تمامی قدرت این انجین استفاده خواهند کرد و از هر لحاظ بخش‌های مختلف آن توسط طراحان بازی دست‌خوش تغییرات شده است. خروجی نهایی بازی رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را در کنسول‌های نسل هشتمی ارائه می‌دهد. تصاویر و ویدیو‌هایی که تا این لحظه از بازی منتشر شده است، همگی در سطح قابل قبولی قرار داشته‌اند و می‌توان با خیال راحت گفت که جلوه‌های بصری Mortal Kombat X در نسل هشتم، استانداردهای لازم را دارا است.

محیط مبارزات در این نسخه پرجزئیات‌تر از گذشته است.


محیط مبارزه‌ها مانند نسخه‌های پیشین پویا و زنده هستند و عمق بیشتری نیز به آن‌ها داده شده است. پلتفرم‌های اصلی بازی کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی هستند، اما کنسول‌های نسل هفتمی نیز از قافله عقب نمی‌مانند و به احتمال فراوان در یک بازه‌ی زمانی مشابه، Mortal Kombat X  برای آن‌ها عرضه خواهد شد. نکته‌ای که همیشه در سری MK وجود داشته و توانسته آن‌ را از سایر عناوین هم‌سبک نظیر سری Tekken متمایز کند، آرکید نبودن مبارزات است. در MK X تنها به دنبال زدن پیاپی دکمه‌ها نباشید. شما برای مبارزه در دنیای تاریک و خونین Mortal Kombat همچون گذشته، نیاز دارید تا مهارت‌های لازم در استفاده از دکمه‌ها و ترکیب آن‌ها را کسب کنید. پس اگر یکی از دنبال‌کنندگان این سری محبوب هستید، مطمئن باشید نسخه‌ی دهم شما را از هر لحاظ راضی نگاه خواهد داشت. سازندگان بازی از نسخه‌ی قبل و روایت دوباره‌ی داستان از نقطه‌ی صفر، نه تنها به اصول اولیه‌ی این سری پایبند بوده‌اند، بلکه در مسیر خود پیشرفت‌هایی هم داشته‌اند که خواسته‌ی همه‌ی طرفداران واقعی سری Mortal Kombat است.

باید تا اوایل سال آینده‌ی شمسی منتظر بمانیم و ببینیم آیا  اد بون و تیم متخصص وی در ساخت بازی‌های مبارزه‌ای، می‌توانند مخاطبان خود را بار دیگر راضی کنند یا خیر.



:: موضوعات مرتبط: برنامه های آیفون، جالبیجات ، سرگرمی ، اوقات فراغت، ،
:: برچسب‌ها: بازی , Mortal Kombat X , گیم , بازی ویدئویی , کنسول بازی , رایانه‌های شخصی ویندوزی, پلی‌استیشن 3 , پلی‌استیشن 4 , ایکس‌باکس وان , ایکس‌باکس 360,


یک شنبه 9 بهمن 1393
ن : علیرضا

روان آشام چیست؟

روان آشام چیست؟ آیا معنی خون آشام می دهد؟

با اینکه در تلویزیون، سینما و ادبیات به طرز بسیار گسترده ای به داستان های خون آشام ها پرداخته شده و تقریبا همه آنها را افسانه می دانند، با این حال، خودتان را آماده کنید تا ادعای وجود دسته ای دیگر از این نوع موجودات یعنی «روان آشام ها» را بررسی کنیم و نگاهی علمی به ادعاهای عجیب و غریب بیندازیم.

بگذارید صحبت را با این سوال آغاز کنیم که اصلا روان آشام ها چیستند؟ «میشل بلانگر» که خود را یک روان آشام می داند، در کتاب خود با عنوان «خون آشام ها از خود می گویند.» روان آشام ها را چنین تعریف می کند: «فردی که به طور مرتب نیاز به دریافت انرژی از انسان ها دارد تا بتواند سلامت فیزیکی، روانی و احساسی خود را تامین کند.»

در سال 2005، در یک نظرسنجی از 1000 نفر در ایالات متحده، کانادا، فرانسه و انگلستان که خود را خون آشام می دانستند، مشخص شد که 17 درصد از آنان مدعی هستند خون می نوشند، 31 درصد از آنها ادعای روان بینی دارند و باق نیز ترکیبی از این دو ویژگی را در خود می بینند. این تحقیق که توسط سازمان «Suscitatio Enterprises LLC» که شاخه ای از «اتحاد به خون آشام های آتلانتا» است، همچنین متوسط سنی آنها را 28 سال مشخص کرد و مدعی شد آنها نسبت به غیر خون آشام ها بیشتر از بیماری هایی مانند آسم، میگرن و کم خونی رنج می برند.

بلانگر در زمان نوجوانی مدعی شد که می تواند انرژی دیگران را (مانند روان بین ها) حس و دستکاری کند و پس از دریافت این انرژی از افراد، سلامت عمومی اش بهبود پیدا می کند. او مدعی بود به صورت ناخودآگاه از دیگران انرژی می کشد و آنان نیز در نتیجه این عمل، دچار علائمی مانند تهوع، سرگیجه و خستگی می شوند. بلانگر مدعی است برای سالم ماندن، چاره ای جز مکیدن انرژی روانی انسان ها ندارد. البته او می گوید که امروزه تنها از کسانی انرژی می گیرد که داوطلب این کار باشند.

بسیاری دیگر از روان آشام ها نیز ماجرای مشابهی را برای شما تعریف خواهندکرد. یکی از این روان آشام ها، نویسنده ای به نام «کریس استیوسون» است که داستانش را می توانید در کتاب «خون آشام ها از خود می گویند» بخوانید.

استیوسون مدعی است با اینکه می تواند از محیط زیست (مانند درختان، گیاهان و غیره) انرژی بگیرد، اما برای او، انرژی انسان ها بسیار سهل الوصول تر و لذت بخش تر از دیگر انواع انرژی است. این نظر در مورد کیفیت انرژی، در میان روان آشام ها بسیار متداول است و هنوز این باور قدیمی را دارد که خون، حامل انرژی حیاتی انسان است.

روان آشام دیگر با نام مستعار «میدنایت چایلد» نیز در نوجوانی چنین ادعایی کرده بود. او در زمان مکش انرژی، از دست ها و دهان خود برای تغذیه از انرژی چاکراهای داوطلب خود استفاده می کند تا آن را مانند هوا به درون بدن خود بکشد.

بیماری یا تهدید؟

در میان افراد جامعه خون آشام ها، ادعاهای عجیب بسیار متنوعی در مورد علت این پدیده ادعایی مطرح است. از دید استیوسون، روان آشامی، یک «وضعیت روحی» است که یا در اثر نبود معنویت در فرد ایجاد می شود یا /NB/KPر اثر تخریب کالبدهای روانی او. او به این وضعیت، عنوان «دیابت معنوی لاعلاج» را اطلاق کرده و مدعی است تنها با استفاده از انسولین معنویت می توان آن را درمان کرد. «مادام سدونا» که یک روان آشام جوان بیست و چند ساله است و در دالاس تگزاس زندگی می کند، او این وضعیت را ناشی از تخریب هاله فرد در اثر شوک فیزیکی یا عاطفی یا تجربیاتی مانند «تجربه نزدیک به مرگ» می داند. 

بسیاری از کتاب هایی که در مورد این ادعا به نگارش درآمده اند، در حیطه مطالب «عصر جدید» قرار می گیرند. برای مثال، در کتاب «خون آشام های روانی» نوشته «جورج اسلیت» این پدیده قابل اجتناب و قابل درمان معرفی شده است. درواقع، اسلیت به این ادعاها به دید یک بیماری فیزیکی، روانی و احساسی نگاه می کند که ممکن است در بین افراد، در مقیاس یک گروه و در درون افراد به وجود آید.

اسلیت ادعا بحث برانگیزی دارد مبنی بر اینکه تحقیق مفصلی روی «سیستم انرژی بدن انسان» انجام داده است. او می گوید که طی یک حمله خون آشامی معمولی، «یک خون آشام تنها با هدف کسب انرژی از قربانی، به میدان انرژی بدن او وارد می شود» تا در نتیجه «در یک لحظه، موجی ناپایدار از انرژی به سوی روان آشام سرازیر شده و قربانی میزان زیادی انرژی از دست می دهد.» براساس ادعاهای اسلیت، برای اثبات پدیده روان آشام ها باید ابتدا با میدان انرژی بدن یا هاله قربانی آشنا بود. 

به ادعای آنها هاله انسان، تجلی سیستم انرژی درونی بدون است. اسلیت با استفاده از سیستم عکس برداری «کرلیان» که به ادعای بعضی برای عکس برداری از هاله انسان کاربرد دارد، ادعا کرد که توانسته نشانه ها و علائم یک حمله خون آشامی را در قربانی ها پیدا کند.

اشباح غیرفیزیکی

مدعیان این پدیده می گویند دو نوع یا دسته از روان آشام ها وجود دارند. یک دسته از آنان اشباح انگلی هستند که در زمین سرگردانند و دسته دیگر انسان هایی هستند که در برخی موارد توانایی مکیدن انرژی حتی از راه دور و از طریق فرافکنی اثیری را دارند. کتاب «دفاع شخصی روانی»، توضیحات کاملی در مورد این پدیده ارائه می دهد. به باور او، اشباحی غیرفیزیکی ممکن است عامل چنین تجربیاتی باشند. او در نهایت توضیح می دهد که قربانیان این روان آشام ها، برای جبران انرژی از دست رفته خود، ممکن است تبدیل به روان آشام شوند. بنابراین به باور او، این پدیده، مانند یک بیماری ویروسی می تواند از فردی به دیگری منتقل شود.

آیا علم، ادعای انرژی گرفتن و مشاهده هاله انرژی را تایید می کند؟

عرفان کسرایی، پژوهشگر مطالعات علم و فناوری در دانشگاه کاسل آلمان: خون آشام؛ هیولای لاخ نس؛ بختک؛ آل؛ ساسکواچ یا پاگنده از جمله باورهای کهن خرافی مردمان دنیاست که عموما در فرهنگ های بومی و محلی ریشه داشته و در عین حال گاهی نیز در بین ملل و اقوام مختلف مشترک اند. 

اگرچه این باورهای هولناک و اسطوره ای در کشاکش پیشرفت های علمی و تکنولوژی سده های اخیر به خصوص پس از انقلاب صنعتی به تدریج رنگ باختند، فانوس علم، راه تاریک و صعب العبور جهل و خرافه را روشن کرد؛ اما گویا خرافه ها نیز قابلیت انطباق حیرت انگیزی با تحولات زمانه دارند و از نوعی به نوع دیگر تبدیل می شوند! در مدل های جدید خرافات و شبه علم؛ دیگر صحبتی از آل؛ بختک؛ یک سر و دوگش و خون آشام و غیره نیست. صحبت از متافیزیک، کوانتوم، الکترومغناطیس، انرژی و.. است. گویا کلمات باید از واژگان پرطمطراق و پرطنین علمی باشند تا مخاطب ناآگاه تصور کند با یک موضوع علمی یا دست کم مورد تائید علم مواجه شده است.

یکی از خرافات رایج عصر جدید؛ عکس برداری از هاله های انژی بدن است. آنها این موضوع را Lirlian Photographyیعنی عکس برداری «کرلیان» می نامند و مدعی اند در اطراف بدن انسان هاله های رنگی وجود دارد که از انرژی حیاتی با عنوان مجعول و ساختگی ریکی Reiki ناشی شده و از وضع سلامت جسمی فرد خبر میدهند. آنها معتقدند هاله اطراف انسان، متشکل از امواج الکترومغناطیس است و به دروغ مدعی اند که از این روش در مراکز تحقیقاتی و بیمارستان های کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا و اسپانیا برای بررسی حالات سلامتی و بیماری استفاده می شود.

اما موضوع به همین جا ختم نشده و داستان های جدیدتری در بازار عرضه و تقاضای فریب عمومی منتشر می شود. یکی از این داستان ها «روان اشام ها» هستند که درواقع نسخه مدرن تری از روایت قدیمی ومپایرها یا خون آشام ها محسوب می شوند.

همان طور که ومپایرها در باور خرافی عمومی موجوداتی گرزیزان از نور بودند که از خون انسان ها تغذیه می کردند، روان آشام ها که درواقع ورژن جدید همان داستان هستند از انزژی حیاتی یا همان انرژی ریکی دیگران تغذیه می کنند!

قطعا انتظار نداشته باشید که منبع این ادعا موسسات پژوهشی و علمی دنیا باشند. منبع نظرسنجی ها و جزئیات این نوع اخبار معمولا به وبسایت های تفریحی یا مجلات زرد باز می گردد. مثلا ادعای وجود روان آشام ها را اتحادیه خون آشام های آتلانتا Suscitatio Enterprises LLC منتشر می کند و روان آشام ها را چنین تعریف می کند: «فردی که به طور مرتب نیاز به دریافت انرژی حیاتی از انسان ها دارد تا بتواند سلامت فیزیکی، روانی و احساسی خود را تامین کند.»

 آنها می گویند یک روان آشام از دیگران انرژی می کشد و آنان نیز در نتیجه این عمل روان آشام ها، دچار علائمی مانند تهوع، سرگیجه و خستگی می شوند. همچنین  ادعا می کنند که این پدیده انرژی خوردن را می توانند در سیستم عکس برداری کریلیان از هاله انسان قربانی نیز اثبات کنند.

اما این انرژی حیاتی یا ریکی و هاله چاکرا چیست؟ علم در این باره یک پاسخ صریح و قاطع دارد؛ هیچ!

در حقیقت به لحاظ علمی نه هاله و عکس برداری از کریلیان وجود دارد، نه انرژی ریکی که بتوان از آن تصویربرداری کرد یا توسط موجودات تخیلی کشیده و خورده شود.


ترموگرافی Thermography یا تصویربرداری حرارتی هم هیچ ارتباطی به هاله دور بدن و انرژی موهومی به نام ریکی ندارد و بلکه در پزشکی یک روش شناخته شده برای تشخیص بیماری هاست. از آنجایی که دمای غیرطبیعی بدن یک شاخص طبیعی از بیماری است؛ ترموگرافی می تواند در تشخیص به پزشکان یاری برساند.

اما هاله، چاکرا و انرژی ریکی صرفا تعابیر ساختگی و فاقد هرگونه ارزش علمی هستند و اساسا چنین اسامی و اصطلاحاتی در دایره خرافات و شبه علم جای می گیرند.



:: موضوعات مرتبط: جالبیجات ، سرگرمی ، اوقات فراغت، ،
:: برچسب‌ها: انرژی خوارها , روان آشام ها , اشباح , خون آشام ها , روان و خون , روان , خون , ,


یک شنبه 9 بهمن 1393
ن : علیرضا

معرفی گوگل نکسوس 9

گوگل نکسوس 9 :

گوگل نکسوس 9 را کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی تولید کرده است و از این لحاظ با نکسوس‌های 7 و 10 تفاوت بسیاری دارد. دو نکسوس دیگر را شرکت‌های ایسوس و سامسونگ تولید کرده بودند. گوگل نکسوس 9 یک تبلت 8.9 اینچ است. از نخستین همکاری گوگل و اچ‌تی‌سی که نکسوس وان بود حدود 5 سال گذشته است و این دو شرکت دوباره با هم یک محصول جدید وارد بازار کرده‌اند. 

اچ‌تی‌سی نکسوس 9، همانند موتورولا نکسوس 6 در تولید محصولات گوگل تغییرات اساسی ایجاد کرده است. برخلاف تبلت پیشین خانواده نکسوس که برای پایین نگه داشتن قیمت برخی امکانات را نداشت، نکسوس 9 این طور نیست و هیچ مراعاتی در این مورد نکرده است. این تبلت با سخت‌افزار بسیار باکیفیت، بدنه مستحکم و جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است. 

این گوشی با تراشه تگرا 1 که به طور ویژه برای تبلت‌های اندرویدی است، عرضه شده است. صفحه نمایش آن 8.9 اینچ با نسبت تصویر 4:3 و رزولوشن QXGA است. این تبلت به واسطه اندازه‌ای که دارد فضای کافی برای انواع برنامه‌ها دارد. 

طراحی و کیفیت ساخت این گوشی نیز خوب  است. امکاناتی که نکسوس 9 ارائه می‌دهد همان‌هایی هستند که یک کاربر از آن انتظار دارد. این تبلت در سه رنگ عرضه می‌شود و نمایشگر آن نیز  نسبت‌تصویر 4:3 دارد. همه اینها به کنار، سیستم‌عامل آب‌نبات چوبی اندروید (5.0 Lollipop) بزرگ‌ترین تفاوت و بهترین مزیت نکسوس 9 است. این سیستم‌عامل تا آن زمان در هیچ وسیله دیگری عرضه نشده بود و گوگل طراحی آن را به طور کامل تغییر داده است. آب‌نبات چوبی اندروید با برند جدید ART همراه شده است که موجب بهبود سرعت عملکرد و پاسخ‌گویی دستگاه شده است. 

 

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی اچ‌تی‌سی نکسوس 9 با مدل نکسوس 7 شباهت‌های بسیاری دارد. هر دو دستگاه، لوگوی بزرگ و مشکی نکسوس در جلو و عقب بدنه دارند. اما از تفاوت‌ها باید به فریم فلزی اطراف بدنه اشاره کرد که در نسخه‌های پیشین نکسوس وجود نداشت. این تبلت در سه رنگ مشکی، سفید و بژ عرضه می‌شود. 

جنس بدنه عالی است و هیچ جای ایراد ندارد. روی شیشه تبلت را نیز یک لایه گوریلا گلاس 3 پوشانده است که از آن در برابر خراشیدگی و ضربه محافظت می‌کند. قاب پشت بدنه این تبلت نیز همانند نکسوس 7، از پلاستیک است. در نکسوس 9 با اضافه شدن آن لایه فلزی، بر ارزش و استحکام بدنه افزوده شده است. البته از کیفیت ساخت آن نباید تعجب کرد زیرا اچ‌تی‌سی همیشه گوشی‌هایی با بدنه‌های مستحکم تولید کرده است. 

اندازه این تبلت، 228.2×153.7×7.9  میلی‌متر است و 425 گرم وزن دارد. البته نسخه LTE آن کمی سنگین‌تر و حدود 436 گرم است. 

نکسوس 9 از تبلت آی‌پد ایر 2 بسیار جمع‌وجورتر است. آی‌پد ایر 2، نمایشگر 7.9 اینچ و 240×169.5×6.1 میلی‌متر اندازه و 437 گرم وزن دارد. اما با گلکسی Tab S 8.4  تفاوت چندانی ندارد. تبلت سامسونگ، 212.8×125.6×6.6 میلی‌متر اندازه و 294 گرم وزن دارد. 

استفاده از این تبلت بسیار آسان است.

صفحه نمایش

اچ‌تی‌سی نکسوس 9، صفحه‌نمایش 8.9 اینچ با فناوری IPS از نوع ال‌سی‌دی و نسبت تصویر 4:3 دارد. رزولوشن این نمایشگر 2048×1536 پیکسل (QXGA) است. این تبلت با خانواده آی‌‌پدهای اپل به طور کامل فرق دارد. تراکم تصویر این نمایشگر 281 پیکسل در هر اینچ است و از نمایشگر 9.7 انچ رتینا آی‌پد Air 2 که 264 پیکسل در هر اینچ تراکم دارد بسیار باکیفیت‌تر و شفاف‌تر است. اما تبلت گلکسی Tab S 8.4 امسونگ از هر دو آنها بهتر است و 359 پیکسل در هر اینچ تراکن تصویر دارد. 

همان‌طور که از یک نمایشگر IPS انتظار می‌رود، صفحه نمایش نکسوس 9 رنگ‌های طبیعی، زاویه دید خوب و نور بالایی دارد. کنتراست این نمایشگر نیز بسیار عالی است. البته نمی‌توان آن رابا نمایشگرهای AMOLED مقایسه کرد. در زیر نور خورشید، این نمایشگر خوانایی بالایی دارد و کاربر در دیدن محتویات نمایشگر مشکلی نخواهد داشت. سیستم‌عامل آب‌نبات چوبی اندروید به نور و کارکرد بهتر نمایشگر کمک بسیاری کرده است.  

عمر باتری

اچ‌تی‌سی نکسوس 9، باتری 6700 میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری با روشن بودن وای‌فای و وبگردی و پخش ویدئو تا 9.5 ساعت دوام دارد. در حالت استندبای نیز 30 روز کامل روشن خواهد ماند. در حالت وب‌گردی تنها تا 10 ساعت و در حالت پخش ویدئو به طور جداگانه، تا 12 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است.  

این تبلت گزینه‌ای هم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارد که به افزایش میزان شارژدهی باتری کمک شایانی می‌کند. این گزینه، با محدود کردن فعالیت‌های دستگاه و غیرفعال کردن برنامه‌های زمینه باعث می‌شود تا باتری بیشتر عمر کند. برای استفاده از این گزینه، کاربر باید خودش به صورت دستی این گزینه را فعال کند. 

قفل صفحه نمایش نسخه 5.0 Lollipop اندروید، زمان مناسب برای شارژ باتری را نمایش می‌دهد. نکسوس 9 در عرض سه ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. 

عملکرد

اچ‌تی‌سی نکسوس 9، تراشه 64 بیتی انویدیا تگرا K1 و پردازنده دوهسته‌ای Denver با سرعت 2.3 گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی آن Kepler DX1 است و دو گیگابایت رم دارد. امکانات سخت‌افزاری نکسوس 9 برای یک تبلت اندرویدی عالی هستند. 

در بنچ‌مارک پردازنده، نکسوس 9 رتبه نخست را در میان دیگر تبلت‌های اندرویدی کسب کرد. این دستگاه بهترین و سریع‌ترین کارایی را در میان تبلت‌های دیگر دارد. در بنچ‌مارک Basemark OS II که مربوط به کارکرد چندهسته‌ای دستگاه است، در مقایسه با پردازنده‌های چهارهسته‌ای ضعیف‌تر ظاهر شده است. اما در تست تک‌هسته‌ای، نکسوس 9 در مقام دوم و پس از گوشی هوشمند آی‌فون 6 پلاس قرار گرفت. پردازنده گرافیکی  Kepler DX1 انویدیا نیز رتبه بسیار بالایی در بنچ‌مارک دریافت کرده است. در بنچ‌مارک جاوااسکریپت Kraken 1.1  نیز رتبه بالایی دریافت کرده است و به طور کلی، از همه لحاظ سرعت و عملکرد عالی دارد. در میان همه تبلت‌های اندرویدی در صدر قرار دارد اما از نظر مرورگر وب بعد از سافاری iOS است.  

خروجی صدا

اچ‌تی‌سی نکسوس 9، از نظر کیفیت صدا نیز بسیار عالی ظاهر شده است. با وصل کردن این دستگاه، به آمپلی‌فایر خارجی، صدای صاف و بی‌نویز و کاملا واضح به گوش می‌رسد که از این نظر باید از اچ‌تی‌سی برای این امر تشکر کرد. هنگامی که هدفون را نیز به آن وصل می‌کنید همین‌قدر کیفیت خوب در اختیار خواهید داشت. البته نسبت به آمپلی‌فایر بیرونی کیفیت پایین‌تری دارد.
 

دوربین 8 مگاپیکسل

اچ‌تی‌سی نکسوس 9، دوربین 8 مگاپیکسل با لنز f/2.4 و فلاش یگانه ال‌ای‌دی دارد. دوربین تبلت را می‌توانید از قفل صفحه نمایش یا کلید میان‌بری که در صفحه اصلی وجود دارد، فعال کنید. رابط کاربری دوربین بسیار ساده است و از همان ابتدا کاربر به آن عادت خواهد کرد و مشکلی نخواهد داشت. شاتر دوربین در سمت راست تبلت کار گذاشته شده است. تایمر، تنظیمات فلاش، نمایش شبکه‌ای و قابلیت سوئیچ میان دوربین جلو و عقب همه در سمت راست بالای رابط‌کاربری دوربین قرار دارند. تنظیمات عکاسی نیز در سمت چپ تعبیه شده‌اند. از جمله می‌توان به عکاسی معمولی، پانوراما، Lens Blur، Photo Sphere و فیلم‌برداری اشاره کرد. 

فیلم‌برداری با کیفیت 1080p 

رابط‌کاربری دوربین فیلم‌برداری با دوربین عکاسی یکی است. کاربر می‌تواند با دو کیفیت 1080p و 720p فیلم‌برداری کند. فیلم‌هایی که با این تبلت برداشته می‌شوند، رنگ و نور خوبی دارند و جزئیات را نیز به طور کامل ثبت می‌کنند. کنتراست تصاویر نیز خوب است، اما از این بهتر هم می‌توانست باشد. 

تقویم گوگل

تقویم گوگل در نسخه آب‌نبات چوبی اندروید (5.0 Lollipop) تغییرات چشمگیری داشته است. قابلیت‌های این تقویم به طور کامل تغییر کرده‌اند و گرافیک‌های جدیدی نیز دارند. این تقویم به طور مستقیم از جی‌میل همه رویدادها را نمایش می‌دهد. در این نسخه، کاربر می‌تواند عکس، نقشه یا موارد دیگری نیز به تقویم اضافه کند. کلید اضافه کردن رویدادها در پایین سمت راست اپلیکیشن قرار دارد. 

سرویس‌های گوگل

سرویس‌هایی همانند  Google Docs،  Sheets و  Slidesدر این نرم‌افزار ارائه شده‌اند و نکسوس 9 نیز از همه آنها پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن‌ها با گوگل درایو سینک می‌شوند و می‌توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید. 

کلام آخر

اچ‌تی‌سی نکسوس 9، یک تبلت اندرویدی بسیار عالی است که در میان دیگر اندرویدی‌ها بسیار خوب می‌درخشد. طراحی زیبا و ظریف، کیفیت ساخت عالی، سخت‌افزار قدرتمند و نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید – آب‌نبات چوبی – دست به دست هم داده‌اند تا یک تبلت عالی در اختیار کاربر قرار دهند. 

گوگل نکسوس 9 را می‌توان رقیب قَدَر برای اپل آی‌پد اپل به‌شمار آورد. خیلی‌ها تصور می‌کردند اچ‌تی‌سی که سه سال بود در ساخت تبلت فعالیت نداشته است، نمی‌تواند محصول ویژه‌ای ارائه دهد. اما شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی نشان داد قابلیت‌های بسیاری در تولید تبلت دارد. نکسوس 9 با تراشه 64 بیت Tegra K1 ارائه شده است که قدرت بالا و سرعت بسیار عالی دارد. نمایشگر IPS آن نیز تصاویر را با جزئیات کامل و رنگ و نور عالی نمایش می‌دهند. 

سیستم‌عامل این دستگاه تغییرات اساسی در این تبلت ایجاد کرده است. نسخه آب‌نبات چوبی اندروید امکانات بسیاری دارد که همه آنها در نکسوس 9 جمع شده‌اند. بلندگوهای دستگاه از نوع BoomSound هستند که خروجی صدای بسیار خوب دارند. بلندی و وضوح صدا در این تبلت بالا است و در هر دو حالت هدفون و وصل کردن به بلندگوی بیرونی کیفیت خوبی ارائه می‌دهد. 

طبق معمول گوشی‌ها و تبلت‌های اچ‌تی‌سی، نکسوس 9 نیز حافظه داخلی محدودی دارد. 16 گیگابایت برای تبلت اندازه خوبی نیست و کابر حتما باید نسخه‌های 32 یا 64 گیگابایت را خریداری کند زیرا امکان ارتقا آن را نیز ندارد. نکسوس 9 از انجام چند کار هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. 

نسخه 16 گیگابایت و وای‌فای‌دار تبلت اندرویدی HTC Nexus 9 حدود 399 دلار قیمت دارد. همین مدل وای‌فای با حافظه 32 گیگابایت، 479 دلار و نسخه  LTE (فقط به حافظه 32 گیگابایت عرضه می‌شود) 599 دلار قیمت دارند. 

اپل آی‌پد Air 2 از رقیب‌های سرسخت اچ‌تی‌سی نکسوس 9 است. تبلت اپل بدنه فلزی و بسیار باریک دارد اما رزولوشن نمایشگر آن با نکسوس 9 برابر است و از نظر تعداد و تنوع اپلیکیشن نیز در یک سطح قرار دارند. قیمت آن نیز حدود یکصد دلار بیشتر از نکسوس 9 است. در حالی که بلندگوهای استریو نکسوس 9 را نیز ندارد. 

سامسونگ گلکسی Tab S 8.4 و Tab S 10.5 را نیز به عنوان رقبای این تبلت نام برد. البته هر دو تبلت گلکسی سامسونگ از نظر کیفیت و وضوح نمایشگر بسیار بالاتر و بهتر از نکسوس هستند. رابط‌کاربری TouchWiz نیز امکانات بهتری در اختیار کاربرانش قرارمی‌دهد. 

تبلت‌های کامپکت اکسپریا Z2 و Z3 نیز از دیگر رقبای نکسوس 9 هستند. بدنه این تبلت‌ها ضدآب هستند و از این نظر یک پله بالاتر از نکسوس 9 قرار دارند. اما از نظر سخت‌افزار و پردازنده با نکسوس 9 تفاوت چندانی ندارند. 

تبلتی که از نظر مشخصات به نکسوس 9 گوگل شباهت بسیاری دارد، Nvidia Shield است. این تبلت نیز نسخه 32 بیتی تراشه Tegra K1 SoC را در خود دارد. البته رزولوشن نمایشگر آن از نکسوس 9 ضعیف‌تر است.  اما در عوض، در حوزه بازی بسیار موفق است و تقریبا از همه بازی‌های باکیفیت بالا پشتیبانی می‌کند. 

آخرین رقیبی که می‌توانیم برای نکسوس 9 نام ببریم، Xiaomi Mi Pad 7.9 است. این تبلت چینی نیز تراشه 32 بیتی Tegra K1 دارد که سرعت و عملکرد بسیار عالی دارد. 



:: موضوعات مرتبط: اقتصاد ، پول و بازرگانی، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: تبلت , گوگل , نکسوس , نکسوس 9 , اچ‌تی‌سی , گوشی موبایل , گوشی هوشمند , گوگل نکسوس 9,


یک شنبه 9 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود جزوه آموزش etabs &safe 2000

جزوه آموزش etabs &safe 2000

قیمت:100000ریال

موضوع  :

آموزش etabs &safe 2000

  فرمت فایل: PDF

 

آموزش نرم افزار ETABS & SAFE در کنار مطالب مهم و بسیار کمیاب مهندسی عمران . نرم افزار ایتبز مهمترین نرم افزار مهندسی عمران جهت مدل نمودن سازه های مختلف و بررسی آن می باشد. همچنین نرم افزار سیف هم که برای مدل نمودن پی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد . این دو نرم افزار سهم 80 درصدی طراحی سازه ای سازه های دنیا را در اختیار دارند، لذا یادگیری آنها جز ملزومات رشته عمران است. دانشجویان عمران هم در درس کاربرد کامپیوتر و هم در درسهای پروژه فولاد و پروژه بتن با آن سر و کار دارند و شاغلین محترم هم هر روزه با آن برخورد خواهند داشت. یادگیری این نرم افزارها مستلزم صرف وقت زیاد و هزینه هنگفت موسسات است اما ما با این جزوه کامل و بی نقص و کاملا گویا ، در کوتاهترین زمان و صرف هزینه بسیار پایین ، با زبان ساده ، این دو نرم افزار را برای شما به ارمغان آورده ایم تا به لطف pdf بودن این فایل بتوانید همه جا در لپ تاپ، تبلت و حتی موبایل خود در اختیار داشته باشید.         موفق و موید باشید.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: عمران ، ساختمان و معماری، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود جزوه آموزش etabs &safe 2000 , دانلود جزوه آموزش , etabs &safe 2000 , ایتبز , آموزش etabs &safe 2000 , دانلود پروژه عمران , آموزش نرم افزار عمران,


یک شنبه 9 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود مقاله مدیریت ، انواع مدیریت و اهداف آن

مقاله مدیریت ، انواع مدیریت و اهداف آن

قیمت:70000ریال

موضوع  :

مقاله  مدیریت ، انواع مدیریت  و اهداف آن

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

بحث مدیریت امروژه نقش مهمی را در اداره شغل ، کسب و کار ، موسسه ، سازمان و زندگی ما بازی میکند . این مدیریت می تواند از مسائل روزمره شروع شده تا به سطوح بالای ریاستی و مدیریتی در اجتماع برسد. لذا نقش مهم مدیریت را می توان در همه بخش های زندگی مشاهده نمود . هرگاه یک سازمان یا مجموعه به درستی مدیریت نشوند، هرچقدر هم که اعضای نخبه و کارآمدی داشته باشد در آخر با مشکل مواجه شده و نمی توانند مسیر درست را بپیمایند. در این مقاله ما شما را با تعریف مدیریت، انواع مدیریت و اهداف آن آشنا خواهیم کرد. 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، جالبیجات ، سرگرمی ، اوقات فراغت، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مدیریت ، انواع مدیریت و اهداف آن , دانلود مقاله مدیریت , دانلود مقاله انواع مدیریت , مقاله مدیریت , انواع مدیریت , دانلود رایگان , دانلود پروژه مدیریت,


یک شنبه 8 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود گزارش کار درس نقشه برداری عمران و معماری (رسم با نرم افزار لند)

گزارش کار درس نقشه برداری عمران و معماری (رسم با نرم افزار لند)

قیمت:100000ریال

 

موضوع  :

گزارش کار درس نقشه برداری عمران و معماری  (رسم با نرم افزار لند)

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

درس نقشه برداری از دروس مهم رشته های مهندسی عمران و مهندسی معماری است . نمره گرفتن در این درس هم سخت و دشوار می باشد . ما اکنون یک پروژه نقشه برداری کامل و بی نقص را برای شما آماده نموده ایم تا نمره کامل را برای شما به ارمغان بیاوریم . شما با مطالعه این پروژه نه تنها به نقشه برداری و روشهای محاسبات آن آشنا می شوید بلکه با نرم افزار لند و طرز کار با ان هم آشنا میشوید و با یک تیر سه نشان میزنید : نقشه برداری و محاسبات را یاد گرفته ، با نرم افزار لند آشنا میشوید و پروژه ای بی نقص را تحویل داده و نمره ای بالا دریافت خواهید کرد. 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: عمران ، ساختمان و معماری، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کار درس نقشه برداری عمران و معماری (رسم با نرم افزار لند) , دانلود رایگان , دانلود گزارش درس نقشه برداری , دانلود گزارش کار درس نقشه برداری , نقشه برداری , گزارش نقشه برداری,


یک شنبه 8 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن

پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن

قیمت:50000ریال

 

موضوع  :

پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

درس مصالح ساختمانی یکی از دروس مهم ترم های ابتدایی رشته های مهندسی عمران و معماری می باشد . شناخت درست مصالح ساختمانی همواره مورد نیاز همه بوده و باعث میشود دانشجویان این دو رشته درک بهتری از آنچه که با آن درآینده درگیر خواهند بود، داشته باشند . همچنین این درس نسبت به بقیه دروس آسان تر بوده و میتواند نمره آور هم باشد و معدل شما را به راحتی بالا ببرد .لذا با یک تیر دو نشان بزنید ، هم اطلاعات و هم نمره خود را بالا ببرید. در این پروژه ما به بررسی یکی از مصالح ساختمانی به نام گچ خواهیم پرداخت. مطالبی که در این پروژه به آن می پردازیم به شرح زیر است :  * گچ   * انواع گچ  * تولید گچ   * موارد استفاده گچ   * اندودهای گچ و ...... .



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: عمران ، ساختمان و معماری، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه درس مصالح ساختمانی : گچ ، استخراج و موارد استفاده آن , دانلود پروژه درس مصالح ساختمانی , دانلود پروژه گچ ، استخراج و موارد استفاده آن , دانلود پروژه گچ , دانلود پروژه گچ , گچ ,


یک شنبه 8 بهمن 1393
ن : علیرضا

دانلود گزارش آزمایشگاه هیدرولیک : دستگاه ونتوری متر

گزارش آزمایشگاه هیدرولیک : دستگاه ونتوری متر

قیمت:50000ریال

 

موضوع  :

گزارش آزمایشگاه هیدرولیک : دستگاه ونتوری متر

  فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

آزمایشگاه هیدرولیک از دروس عملی و مهم رشته مهندسی عمران می باشد . این درس شامل انجام آزمایشهای مختلف روی دستگاه های مختلف می باشد . یکی ازین دستگاه ها که در اکثر آزمایشگاه ها پیدا می شود و اکثرا جز آزمایشات اصلی هم می باشد : دستگاه ونتوری متر است. ما انجام آزمایش، دیده ها و شنیده ها را در قالب این گزارش کار آماده نموده ایم تا علاوه بر یادگیری این آزمایش ، نمره کامل این درس را هم برای شما به ارمغان بیاوریم. 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 



:: موضوعات مرتبط: عمران ، ساختمان و معماری، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود گزارش آزمایشگاه هیدرولیک : دستگاه ونتوری متر , دانلود گزارش آزمایشگاه هیدرولیک , دانلود گزارش دستگاه ونتوری متر, ونتوری متر , آزمایشگاه هیدرولیک, دانلود گزارش , دانلود پروژه عمران ,